Wednesday, July 13, 2011

Ayah.....

Entry kali ni agak berbeza sikit dari entry saya sebelum ni....kali ni saya nak cerita pasal ayah saya...Jujurnya sebahagian besar kekuatan dalam diri saya datang dari ayah...Sebab tu saya selalu cakap dengan ayah "kalau ayah tak ada,hidup along lumpuh...along nak cari suami macam ayah.." itu yg selalu saya cakap pada ayah...Dan setiap kali saya cakap pada ayah mesti ayah akan tahan sebak...Saya tahu ayah sangat-sangat sayang pada saya..

Baru-baru ni majlis pertunangan saya,ayah bertungkus lumus buat persiapan utk saya...4 hari selepas balik umrah ayah berkejar sana sini beli barang utk majlis 'besar' saya..Sungguh saya sangat terharu...Ayah lupakan segala kepenatan semata-mata utk puaskan hati saya...Saya jadi sangat sebak...Dan sekarang saya menghitung hari utk bergelar seorg isteri...Ayah antara org yang paling gembira..Tapi dalam masa yg sama ayah sukar utk 'lepas'kan saya.....Pesan ayah "lepas ni tanggungjawab ayah dah selesai...along dah ada kehidupan baru..baiki diri kemaskan ibadah..Jadi isteri yg solehah..Jangan bebankan suami....Lepas ni ayah dah tak boleh campur segala urusan hidup along..Along kena pandai bawa diri..Ayah hanya boleh nasihat je..Segala keputusan ditangan along dan suami..Saya seakan hilang kata-kata bila dengar segala nasihat ayah" Segala pesan ayah,saya semat kemas-kemas dalam hati...

Ketika entry ini ditaip air mata saya laju menaglir...Emosi ke saya?biar apapun jawapannya...saya tak kisah kerana saya memang emosi bila cerita tentang ayah kesayangan saya...Dan selagi saya hidup saya akan terus pertahankan ayah saya.......

Insan Kesayangan Saya..Ayah dan Ummi

No comments: